تعاملات و وظایف متقابل دانشگاه و صنعت
دکتر علیرضا یزدی زاده
استاد دانشکده مکانیک دانشگاه تهران
Associate Professor – University of Wolverhampton-UK
سازمان آب و برق خوزستان
Dr. Lucas FM da Silva is Full Professor in the Department of Mechanical Engineering at the Faculty of Engineering of the University of Porto (FEUP). He leads the Advanced Joining Processes Unit (AJPU) of INEGI composed of approximately 40 members post-doc, doctoral students and master students. The work includes the development welded joints, joints by plastic deformation, adhesively bonded joints, bio-joining, machine design and education. He is editor-in-chief of The Journal of Adhesion (Taylor & Francis), Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part L: Journal of Materials: Design and Applications (Sage), International Journal of Mechanical Engineering Education (Sage), Journal of Advanced Joining Processes (Elsevier), U. Porto Journal of Engineering (University of Porto), Discover Mechanical Engineering (Springer) and Journal of Machine Design and Automation Intelligence (De Gruyter). https://engeduconferences.com/UPPrize/
I am generally active in the field of computational mechanics of materials with particular attention to polymer composites and nanomaterials. To study materials over nano- to macro-length scales, I develop, implement, and combine numerical methods including molecular dynamics, coarse-grained techniques, finite element, and meshfree. I have gained a wide range of experience with multiscale modeling, nonlinear finite element analysis, nonlocal continuum damage mechanics, constitutive modeling, reaction-diffusion modeling, and multi-objective optimization.
استاد دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو وابسته مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی و هیدروژن، اوولم، آلمان
مسئولیت بالغ بر 20% تولید آلاینده ها، توسط بخش حمل و نقل می باشد. تعهدات بین المللی الزام به کاهش آنها به میزان تولید نصف تا سال 2030 و به میزان تولید خالص صفر آلاینده ها تا سال 2050 می باشد. کشورهایی که التزام به آن نداشته باشند، مشمول جریمه خواهند شد. برقی سازی خودرو، مسیر غیر قابل اجتناب به سوی حذف آلاینده های این بخش می باشد. طبق نقشه راه آژانس بین المللی انرژی، برای خودرو های سبک نیروی محرکه باطری و برای خودروهای سنگین نیروی محرکه پیل سوختی جایگزین های جدی بجای خودروهای با موتورهای رفت و برگشتی می باشند. در پیل های سوختی، میدان های جریان، مسئولیت توزیع یکنواخت واکنشگرها به لایه های کاتالیست پیل سوختی را دارند. در این ارائه نقش میدان جریان پیل سوختی غشا پلیمری شرح داده شده و میدان های جریان نسل آینده برای پیلهای سوختی را شرح داده می شود. این مساله، یک موضوع چند زمینه ای مکانیک سیالات، انتقال حرارت و انتقال جرم می باشد. کاهش و بهینه سازی مقاومت های مکانیک سیالاتی و انتقال جرم در مسیر رساندن واکنشگر ها به لایه کاتالیست یک مساله بهینه سازی چند هدفه را ارائه می دهد.
استاد تمام دانشکده علوم و فناوری های میان رشته ای دانشگاه تهران / دانشکده مهندسی انرژی و منابع پایدار
Associate Professor,Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University